lauantai 25. tammikuuta 2014

Vatsavaivat ovat täällä taas

Nyt on kp 23 ja vatsakivut ovat jälleen alkaneet. Tuntuu pientä jomottavaa kipua alavatsalla, eniten keskellä mutta välillä se laajenee koko alavatsalle. Näitä kipuja olen alkanut pohtia ja epäilenkin, että niiden aiheuttaja lienee syy siihen, etten ole raskautunut. Viikon päästä minulla on aika gynekologille, elleivät sitten kuukautiset ole ehtineet alkaneet.

Minulla on muutenkin kaikenlaisia vatsavaivoja, epämääräisiä suolistokipuja, vatsa pitää ärsyttävää murinaa ja kurinaa varsinkin kaikissa jännittävissä tilanteissa. Nyt kun olen palannut työelämään ja teen vuorotyötä, vatsa on heti ottanut itseensä. Tämä on rasittavaa. Pitäisi lopettaa kaikesta stressaaminen mutta kun en vaan millään osaa.

Katson  kalenteria ja huomaan, että pian alkaa tammikuun viimeinen viikko. Aika kuluu ja minä vanhenen. Koko ajan, hetki hetkeltä, minuutti minuutilta vähenevät mahdollisuuteni tulla äidiksi. Onhan se surullista. Kovin surullista.

6 kommenttia:

  1. Hei!

    Olen kaikessa hiljaisuudessa seurannut blogiasi. Olen päättänyt hypätä tuntemattomaan ja kirjoittaa omassa blogissani (omalla henkilöllisyydelläni) lapsettomuudesta ja keväällä alkavista hoidoista. Minulla on entisestä suhteesta tyttö, ja lapsettomuuden syy huonoissa simpoissa. Kaikkea hyvää teidän projektiinne!

    Emmi

    http://emmi-i.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!
      Kiva kuulla, että olet käynyt seuraamassa, ja kiva kun ilmaisit itsesi! Ikävä tietysti, että teilläkin joudutaan elämään tämän asian kanssa. Olet rohkea, arvostettavaa uskaltautua kirjoittamaan omalla nimellä.
      Teille myös kaikkea hyvää ja alan seurailla sinun matkaasi!

      Poista
  2. Onneksi asiat ovat kuitenkin selkenemään päin, kun sinulla on tuo aika varattuna, uskon että se tuo uutta näköalaa taas...Voit ainakin ajatella, että asia on tavallaan "kontrollissa" A.E.

    VastaaPoista
  3. Sun vatsavaivat kuulostaa todella tutuilta. Suolistokipuja, vatsan mouruamista ja turvotusta on tullut koettua ihan riittämiin... Ja stressi on todellakin pahasta! Mulla suolistovaivat ja alavatsan kivut johtuu endometrioosista ja välillä tunnen viiltävää kipua niissä kohdissa joissa endoa on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Endometrioosi on mullekin iskenyt nyt tajuntaan, oireet sopisi kyllä siihen. Jaksamista sinulle!

      Poista