maanantai 27. tammikuuta 2014

Mustia ajatuksia

Mieli on tosi apea. Olen ollut vasta hetken aikaa takaisin töissä, mutta jo nyt olen palannut niihin samoihin ajatuksiin, joiden takia olen halunnut päästä uuteen ammattiin. Tämä toinen ammatti, jonka opiskelin välillä, ei vain ole kovin työllistävä, joten joudun tekemään edelleen entistä työtäni. Asiat ovat muuttuneet ainoastaan huonompaan suuntaan sinä aikana, kun olen ollut poissa näistä töistä. Ylhäältä sanellaan kaiken maailman säädöksiä, sellaisten henkilöiden toimesta, jotka eivät ole ilmeisesti koskaan edes käyneet kyseisessä työyksikössä.

Ruusuiset kuvitelmani siitä, että ehkä olisin nyt levännyt ja innostumiseni työssä olemisesta kantaisi, ovat haihtuneet taivaan tuuliin. Mikään ei muutu paremmaksi, jos jatkan tuolla, minun on vain opittava sietämään. Toinen vaihtoehto on, että lähden. Pelastaisiko se minut? Epäilen vahvasti, että tuo työ saa minut masentumaan. Välillä tuntuu, että millään ei ole mitään merkitystä.

Eilen illalla itkin. Vatsakipua ja näitä työasioita. Välillä tuntuu, että minulla ei ole mitään toivoa paremmasta. Jotenkin tuntuu, että olen joutunut nöyrtymään tämän kaiken edessä. Nuoruuden haaveissa minulla oli tähän ikään mennessä vakituinen työpaikka, jossa olen tyytyväinen, ja perhe. Aviomies minulla onkin, onneksi. Mutta miksi, voi miksi tässä piti käydä näin? Miksi meidän elämään tuli tällaiset vaikeudet? Miksi, miksi, miksi?

Meneekö se niin kuin äitinikin on minulle joskus sanonut, että ihmiselle ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa? Että olen vahva kestämään tämänkin. Entä jos en vaan enää jaksa.

4 kommenttia:

  1. Kuin omasta kynästäni tuo tekstisi!
    Samankaltaisessa tilanteessa - huonossa työpaikassa ja vieläpä tämän ison toiveen kanssa. Kaksi ihan todella suurta kuormittajaa harteilla. Viime vuoden lopulla luulin todella palaneeni loppuun. SIlti olen vain yrittänyt, viikoista ja kuukausista toiseen, psyykata itseäni eteenpäin ajattelemalla, että pohjamutien jälkeen on tultava valoisa ja onnellinen vaihe. Niin se elämä kuitenkin aina menee, usko pois.

    Minä luotan kanssa tuohon, että ihmiselle ei todella anneta enempää kuin mitä hän jaksaa kantaa. Vahvimmat ja kärsivällisimmät saavat tämän odotuksen odottamisen käsiteltäväkseen. Sinä jaksat, luota siihen. Olet selvinnyt tähänkin saakka ja selviät vastakin.

    Niin meidän vain on tehtävä.

    -Hiljainen taustaseurailija Mimo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Mimo!
      Kuvittelisin, että olisi helpompaa jos sentään pitäisi työstään, että olisi sellainen muu tehtävä kuin tämä äitiys. Eivät ne korvaa suoranaisesti toisiaan, mutta edes kokisi jonkinlaista tyytyväisyyttä. Nyt minulla ei ole sitäkään. Toivottavasti löydämme molemmat tien parempaan tulevaisuuteen, oli se sitten missä muodossa tahansa.

      Kyllä me selviämme! Voimia sinulle! <3

      Poista
  2. Uusi blogisi seuraaja ilmottautuu! Kirjoitat hyvin vaikeasta aiheesta. Minäkin aloittelen blogia pitkällisen blogien seuraamisen jälkeen.. puhalluskukkani.blogspot.fi
    Voimia ja iloa jokaiseen päivääsi, kyllä mekin vielä koemme äitiyden onnen, tavalla tai toisella! :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun ilmoittaudut! Minäkin alan seurailla sinun blogiasi!
      Voimia sinulle myös! <3

      Poista